Citazione Originariamente Scritto da freekazoid Visualizza Messaggio
no non è un rischio, chiudere il sai significa ingrassare la carburazione, quindi fare 80 km con mappa standard e sai aperto e farli con sai chiuso, decisamente è meglio la seconda. poi ovvio una volta rimappata a dovere la moto andrà meglio e perderà le fiammate/botti allo scarico, non piacevoli per le valvole
Citazione Originariamente Scritto da Alex_Triple Visualizza Messaggio
Dal Service Manual Triumph:
"The secondary air injection system is an aid to reducing levels of pollutants in the exhaust gases. It does this by introducing a small amount of air into each exhaust port as the exhaust valve opens. The introduced air helps promote further combustion of the fuel mixture in the exhaust system after it has left the combustion chamber.
At certain specific engine speeds above idle (determined by the factory programming of engine management system), the secondary air injection control valve is opened by the ECM and allows an air feed into the secondary air system where, each time a pair of exhaust valves open, the exhaust gases in the exhaust port create a depression which causes reed valves in the secondary air injection system to open. When open, the depression in the exhaust port draws air from the control valve, through the open reed valves, into the exhaust port. This air promotes secondary combustion of the exhaust gases in the ports and the header system.
At other engine speeds, the system is disabled by closing the control valve in the system. This allows an oxygen sensor to control air to fuel ratios. If air was fed to the exhaust system when the oxygen sensor was operational, the incoming air would cause inaccuracies in the readings sensed by the oxygen sensor (which requires access to 'raw' combustion gases) which would lead to rough running."


Sembrerebbe quindi che il SAI non influisca sulla carburazione, in quanto il flusso di aria viene abilitato solo a regimi di giri appena sopra il minimo mentre resta normalmente disabilitato, proprio per consentire alla sonda lambda di fare il suo "lavoro".
o cribbio,cambia o no??
no perchè se la ingrassa allora lo tappo immediatamente!!
ma a rigor di logica non dovrebbe smagrire?se (e dico "se") la lambda legge col SAI che lavora,leggerà più aria di quella che in realtà c'è in camera di combustione e sarà tarata per comportarsi di conseguenza con quell'aria in più,perciò se lo chiudo la lambda legge meno aria e dovrebbe aumentare l'aria nel rapporto stichiometrico no?quindi smagrendo ulteriormente giusto??