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Risultati da 2,371 a 2,380 di 2918

Discussione: [TuneECU] rimappare la centralina motore della tua Triumph da soli e gratis: DOMANDE e RISPOSTE

  1. #2371
    TCP Rider L'avatar di alvin86i
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    Citazione Originariamente Scritto da manetta scarsa Visualizza Messaggio
    A/F = 14:1 magra
    A/F = 12:1 grassa

    cosa dovrai fare?
    Sei un simpaticone... se avessi letto il mio post ti saresti accorto che non parlavo del A/F ma di F.
    Comunque grazie lo stesso per la tua illuminazione. A sto punto preciso che grassa è 14,7:1 giusto per pignoleggiare

    Citazione Originariamente Scritto da Tom_Hamburg Visualizza Messaggio
    The functioning of the SAI is known to you?

    If not, then here a short description:
    The SAI, performs your exhaust system e.g. in closed loop additional air. That performs in the exhaust system to a post combustion of unburned gases.
    This afterburning is the supposed misfire.
    The SAI is also responsible for flames out from the exaust system, if you close the throttle or when you downshift.


    Solution: mechanically closing the SAI access to the valve cover and the air box.
    Disconnect the electrical connection from the SAI (plug disconnect) and turn off the SAI in your map.

    Regards,

    Tom



    Yes,

    A/F = 14:1 = lean mixture
    A/F = 12:1 = richer mixture

    Regards,

    Tom
    Thank you Tom for you lesson! I really appreciated it...
    Ultima modifica di alvin86i; 21/08/2014 alle 22:50 Motivo: Unione Post Automatica
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  3. #2372
    TCP Rider L'avatar di Tom_Hamburg
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    Alvin,

    If you increase the values ​​in the F-tables, the mixture becomes richer, but it works with active lambda probe, only in open loop.

  4. #2373
    TCP Rider
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    Hi Tom!
    I have an Arrow low boy on my Speed R 2012,I downloaded the Arrow map and I closed the valve cover with some machined plates made by myself.
    I've done the reset adaptation,so I've let the bike to the idle till the tps became green.
    After some fuel trim change,the map is really good and the bike is great,but when i'm riding the bike and I close the throttle I have some afterburn between 5200rpm and 3500rpm,when the bike is on the stand is PERFECT.
    What do you think I have to do?
    If I disconnect the SAI connector and I turn off the SAI in the map,then I can do the reset adaptation anyway?Or there will be problems?

    Another question,is there a limit to the progressive checksum or we can do all the test we want without problems?

    Thank you so much!

  5. #2374
    TCP Rider Senior L'avatar di manetta scarsa
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    Citazione Originariamente Scritto da alvin86i Visualizza Messaggio
    Sei un simpaticone... se avessi letto il mio post ti saresti accorto che non parlavo del A/F ma di F.
    Comunque grazie lo stesso per la tua illuminazione. A sto punto preciso che grassa è 14,7:1 giusto per pignoleggiare


    Thank you Tom for you lesson! I really appreciated it...
    fai come vuoi ma + aumenti la parti di aria e + diventa magra

  6. #2375
    TCP Rider L'avatar di alvin86i
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    Citazione Originariamente Scritto da Tom_Hamburg Visualizza Messaggio
    Alvin,

    If you increase the values ​​in the F-tables, the mixture becomes richer, but it works with active lambda probe, only in open loop.
    So i have to increase the L values too, is it correct?
    Anyway i'll start closing the SAI and then we'll see
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  7. #2376
    TCP Rider
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    buongiorno a tutti. Qualcuno saprebbe dirmi qual'è la giusta procedura per fare il reset adattamento dopo aver caricato la nuova mappatura per la TRIUMPH THUNDERBIRD STORM ABS My 2013.
    Sul sito tuneecu ci sono varie procedure e non capisco quale sia quella corretta. Grazie in anticipo!

  8. #2377
    TCP Rider L'avatar di Tom_Hamburg
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    Ice,

    The easiest way is as follows:

    1. Ensure the transmission is in neutral.
    2. Ensure the ECM has no stored faults (DTCs).
    3. WITHOUT TOUCHING THE THROTTLE, start the engine and allow it to warm up to 90°C (60°C on Bonneville, Scrambler, Thruxton, America, and Speedmaster models).
    4. Leave the engine to idle for a further 12 minutes.

    Regards,

    Tom

  9. #2378
    TCP Rider
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    Hi Tom... sorry but how do I check that the ECM has no faults stored?
    If there are errors I have to remap?

    this method is also correct?
    - Reset adaption with TuneECU:
    - Reconnect with TuneECU
    - Select Reset Adaptation (takes about 30 seconds for the menu item to come selectable
    as TuneECU connects).
    - Once reset and with Tune ECU still connected.
    - start your bike. Make sure you don't touch / twist the throttle - just thumb the starter until she fires.
    Watch the TPS indicator at the bottom left corner of the TuneECU screen. When it goes green
    (after about 15 - 20 minutes bike has to come to temp etc....) the ECU has baselined the TPS.
    If the TPS light doesn't turn green after twenty minutes, don't worry and turn the engine off anyway as
    sometimes it doesn't trigger, and in our experience the job is done anyway.
    - Disconnect ECU on the TuneECU menu.
    - Turn off your bike.
    - Disconnect your computer from the bike. Now have fun.

    THANKS A LOT!!

  10. #2379
    TCP Rider L'avatar di Sim0ne
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    ho ordinato questo cavo il 20 agosto ma ancora non arriva
    di solito le spedizioni dall'inghilterra sono abbastanza veloci, voi quanto avete aspettato per la consegna?

  11. #2380
    TCP Rider L'avatar di Tom_Hamburg
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    Citazione Originariamente Scritto da Ice84 Visualizza Messaggio
    Hi Tom... sorry but how do I check that the ECM has no faults stored?
    If there are errors I have to remap?
    Check with TuneECU.

    If there are errors, just delete with TuneECU.

    A remapping is not thereby required.

    this method is also correct?
    - Reset adaption with TuneECU:
    - Reconnect with TuneECU
    - Select Reset Adaptation (takes about 30 seconds for the menu item to come selectable
    as TuneECU connects).
    - Once reset and with Tune ECU still connected.
    - start your bike. Make sure you don't touch / twist the throttle - just thumb the starter until she fires.
    Watch the TPS indicator at the bottom left corner of the TuneECU screen. When it goes green
    (after about 15 - 20 minutes bike has to come to temp etc....) the ECU has baselined the TPS.
    If the TPS light doesn't turn green after twenty minutes, don't worry and turn the engine off anyway as
    sometimes it doesn't trigger, and in our experience the job is done anyway.
    - Disconnect ECU on the TuneECU menu.
    - Turn off your bike.
    - Disconnect your computer from the bike. Now have fun.
    Yes this method also is correct.

    Regards,

    Tom

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