Link utili:  TCP: il sito Italiano più importante dedicato alle motociclette Triumph

Segui TCP su: 

Benvenuto su Triumphchepassione, il Forum Triumph più attivo d' Italia!

Sei nuovo del Forum? LEGGI IL REGOLAMENTO e PRESENTATI in questa sezione. Non sai usare il Forum? Ecco una semplice GUIDA.

 


Risultati da 1 a 10 di 2929

Discussione: [TuneECU] rimappare la centralina motore della tua Triumph da soli e gratis: DOMANDE e RISPOSTE

Visualizzazione Elencata

Messaggio precedente Messaggio precedente   Nuovo messaggio Nuovo messaggio
  1. #11
    TCP Rider L'avatar di Tom_Hamburg
    Data Registrazione
    13/06/10
    Località
    Germany
    Moto
    Speed Triple 1050, Rocket Roadster
    Messaggi
    179
    Citazione Originariamente Scritto da n0x Visualizza Messaggio
    Hi Tom
    I understand the flow of your job about TE. Maybe somethings has been missed in translation from my post in italian...btw i'm a little bit amazed about the strange beahviour of Triumph that didn't changed any maps for several years, and now suddenly new oem codes has appears. That's give me some bad thoughts, don't you? Am I too....italian?
    bye
    Nooooooooooooooooooo äääääääääääääääääää Yes

    Sorry for out of topic

    BR, Tom

    Hi CHK

    exactly where the differences are, I can not say. Since you have to ask triumph.
    The 675er I do not know so well and there can only guess that it might have to do with the homologation. Eventually, the CDI's are different.

    to take a tune from a new model on an old model is dangerous.
    Not all changes can be seen with TuneECU.
    I advise you not to do.

    Are differences in the F-or L-Tables are at different tunes, the reason
    among others, the different thermal loads of the individual cylinders.

    This leads to a distinction in the oxygen content of air drawn into the individual cylinders and requires an adjustment of the fuel quantity.

    BR, Tom


    Citazione Originariamente Scritto da chk Visualizza Messaggio
    I've got a question regarding the stock maps for daytona675, I see that different VIN from the same bike (as far as I know all the bikes made before the '09 restyling are mechanically identical), have different maps.
    More precisely I thought that the all 1-3 tables should be exactly the same for each cylinder, but the L1-3 of the first bikes produced are slightly different between each other.
    This behavior though is not present on the following models, where L1-3 tables are fixed for all the cylinders.
    Do you know why?
    Also, is it possible to use a more recent map on one of the first models? (without creating problems to the bike, I mean)
    Thank you.
    Ultima modifica di Tom_Hamburg; 14/08/2010 alle 16:08 Motivo: UnionePost automatica

Discussioni Simili

  1. FAQ: le domande (e le risposte) più frequenti sull' utilizzo del Forum
    Di Marco Manila nel forum Problemi tecnici del Forum e richieste di aiuto
    Risposte: 105
    Ultimo Messaggio: 20/08/2025, 14:33
  2. domande facili, risposte impossibili..
    Di rockerocket nel forum Rocket III/Thunderbird
    Risposte: 27
    Ultimo Messaggio: 18/11/2010, 12:46
  3. TuneECU: il SW per rimappare la centralina motore della tua Triumph da soli e gratis !!!
    Di FlashFX nel forum Problemi e consigli tecnici generici
    Risposte: 3
    Ultimo Messaggio: 19/06/2010, 16:46
  4. Scarichi TOGA ed altre domande senza risposte
    Di Fabri/scrambler nel forum Bonneville/Thruxton/Scrambler
    Risposte: 6
    Ultimo Messaggio: 24/07/2009, 18:55
  5. Domande ...e risposte
    Di Muttley nel forum Suggerimenti per migliorare il Forum e il Sito
    Risposte: 11
    Ultimo Messaggio: 25/01/2009, 12:30

Permessi di Scrittura

  • Tu non puoi inviare nuove discussioni
  • Tu non puoi inviare risposte
  • Tu non puoi inviare allegati
  • Tu non puoi modificare i tuoi messaggi
  •